- Ben & Jerry´s

Just nu sitter jag o smaskar på en Ben & Jerry´s glass, de är faktiskt första gången jag smakar på den. Jo visst, en himla god glass, men va tusan. 33 kr för så lite glass. Skamligt! Men jag va bara tvungen o testa då alla pratar om denna glassen :) ..

Filip bestämde sig för o vakna kvart i nio idag. Vi låg såklart o drog oss i sängen en stund. Sen va de dags o gå upp. Han fick ny blöja + kläder, sedan va de dags för hans vardagliga syssla- Gymma! Han bara älskar de. O ännu roligare är de nu när han bara rullar runt runt. De tycker han är toppen kul. O Lika kul för mig som sitter bredvid o äter frukost- o kolla på detta lilla knyte som rulllar o rullar! Sen va de dags för lilleman o sova en stund- de gör han fortfarande. Jag har tvättat en maskin tvätt- o faktiskt hängt upp den. Jag tänkte att jag skulle slänga i en till. Så typiskt att jag har sånt litet tvättställ- jag måste införskaffa mig ett större så tvättmaskinen kan få gå mera!

Idag hade jag tänkt laga kyckling ris, bea.sås till middag! de tycker jag ska bli riktigt smarrigt faktiskt. Mitt mål är väl o ha klar maten tills L kommer hem från jobbet. När de nu blir. Han skulle vart hemma kl 3 igår. Men han dök upp strax efter fem då han hade fått mer o göra! Så banken fick vi bara hoppa över igår. Men apoteket blev de.
Guuuud, när jag satt inne på apoteket kom en liten pojke- kan han ha vart, hmm. Max 6 år. Han sprang in o grät o bara skrev Nej Nej Nej. Ingen brydde sig, personalen bara skratta. Jag kunde inte låta bli så jag frågade den lilla pojken va de va "min mamma är borta, hon skulle bara in o köpa en smörgåstårta sen försvann hon" .. Linus som stog på utsidan vid bilen hörde hur mamman hade varit helt förtvivlad när hennes son inte satt i bilen när hon kom tillbaka.. Hon hade skrikit också!

Jag har fått veta att de är fler som läser min blogg, fler än va jag trodde.. Men! Vilka är ni, exakt? Ni som läser kan väl bara kommentera, kul o veta! :) Vissa tar jag förgivet att ni läser..

Imorgon är de första körlektionen. Och jag bara längtar! De ska bli toppenroligt verkligen :) ..
Men jag skriver mer imorgon.. Ska börja här igen :)

Kommentarer
Postat av: Mia 17år - Mamma till William och Marcus

Sv. Strands var det nog! En mysig liten butik ute på lander typ. hehe.



//kram, Mia

2010-08-24 @ 12:12:49
URL: http://snuttegubbe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0