- Hej Måndag

Som sagt, helgerna kommer jag nog inte spendera så mycket tid på bloggen, då jag hellre använder min tid till Linus & Filip. Så mysigt när vi hittar på saker hela familjen, och bara umgås! Så mysigt så de finns inte.

I helgen har de inte hänt så jättemycket. I Fredags satte vi lite bräder på plats på huset. Bräder som vi fick ta bort när vi fick byta cyllen (stavning) på nybygget .. Inte så jätteroligt då de är säljarnas skyldighet o säga till oss att den av totalt röten. Men de fick vi inte veta utan upptäckte de själva. Tur! Så nu är brädorna på plats. Och jag målade dom vita, eftersom resten av huset också ska bli vitt. Jag kunde inte sluta måla, så jag målade även knutarna och runt fönstrerna grått. Blev riktigt snyggt, men de blir nog bättre när de vita är målat också! Hoppas jag iallafall .. Så för tillfället så är huset rött med gråa knutar. Sisådär snyggt . haha !!
Vi grillade lite på kvällen o hade de allmänt gött.

På Lördagen gjorde vi inte heller så mycket. Vi släppte ut svärmors hundar då dom va på High Chapparall .. Vi blev kvar där ett tag, slängde oss framför TV o helt plötsligt var klockan halv fyra tror jag. Sen åkte jag hem o städade lite, hade sån tur att dammsugarn inte ville äta mer, så får köpa en ny som är lite mer hungrig. Så typiskt att de ska hända nu. Speciellt mitt i allt dop inköp :/ Sen kom Linus hem, han och Filip hade vart i Skene en tur o inhandlat lite smått. Turen dit gick bra för Linus, Filip bara sov :) .. Kändes himla tomt o va utan Filip. Men Linus är pappa, och har lika stor rätt till honom som jag har!
När han kom hem gick jag o Filip ut på en prommenad, Linus åkte iväg. (vi hade tjafsat lite) .. Han kom inte hem innan halv två. :/ .. Men vi alla kan väl ha sina gräl?! Tyvärr så kunde detta gått riktigt långt. Men nu har jag satt upp mina gränser, så vi hoppas de blir bättre! Ni kanske tycker han är dum som åker iväg, när han har en son här hemma. Men, innan ni tänker eller ens yttrar er, så ta reda på vad som hände innan!

På Söndagen va vi o kollade på Svansjöcup nere i Torestorp. Linus lillebror spelade, och även våra kompisars son, där tog vi en hamburgare. Sen åkte vi till Linus jobb där han skulle fixa en sak lite fort, sen vidare hem till hans chef där de blev lite fika oså. Sen åkte vi äntligen hem. Jag tog mig en underbar dusch. Sen låg vi i sängen resten av kvällen o bara hade de gött- Skönt! Filip somnade ganska tidigt. O sov väldigt bra inatt.

Idag har han lekt som tusan i sitt gym. Han låg där o pratade o hade jättekul, men när jag kom tillbaka o kollade till honom, då låg han på golvet, typ en halv meter ifrån gymmet. UNGE! Han kravlar o har sig hela tiden, de går inte o lämna honom en sekund. Gullunge! :)

Vi är fortfarande hundvakt till den underbaraste hunden, imorgon åker hon hem. De kommer bli jättetomt utan henne ju :O .. Men de ska nog gå bra :P

Idag ska vi inte göra någonting, vädret tillåter ju inte speciellt mycket. Normala kläder har jag inte heller fått på mig. Men vad spelar de för roll? Ingen ser mig när jag går här hemma ändå .. Filip har bara blöja, men så fort han vaknat så får han kläder på sig..
Vad ska ni göra idag?

Nästa helg åker Linus iväg med några vänner, o jag ska ha hem Josefin & Maja. Dom kommer antagligen på Fredag o stannar till Lördag, då ska vi på Torestorpsdagen. Jag har ingen aning vad de är. Svärmor ville ha med mig, så får väl gå, men jag tar Josefin & Maja med mig ; ) .. Intressant o se vad de är för mysko dag :). Kommer ju sakna Linus som tusan, en hel helg. Puh, men de är nog värre för honom o va ifrån hemmet, o Filip en hel helg tror jag bestämt! Men bara för man har barn så behöver man umgås med vänner också! Eller har jag fel?


Filip tycker pappa är jätterolig.






Kommentarer
Postat av: Linda- mamma till keven & liten i magen

Fick du inte det jag skrev om fikan förra veckan? :p

2010-08-16 @ 14:36:34
URL: http://lindaglansins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0