- Frågor

Jag snodde dessa från en annan mammabloggare :)

Vad heter ditt barn?
Filip Noel Persson

När var du beräknad att föda?
14e April

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Nej, fyra dagar tidig. 10onde April

Hur stor var barnet vid födseln?
50cm 3230g

Hur lång tid tog förlossningen?
Från det att vi kom in: knappt 3 timmar

Tog du någon smärtlindring?
Bad / lustgas

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja

Var barnet planerat?
Ja

Tog ni reda på könet?
Nej

Om nej, vad trodde ni att barnet var för kön?
Vi va hela tiden supersäkra på att de va en pojk.

Hur lång tid tog det för er att bli gravida?
Max 2 månader från de att jag slutade med P-Piller

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Lite si och så med de. Vi hade alternativ. Men när han kom ut bestämde vi med en gång.

Hade du en svår graviditet:
Nej. Verkligen inte!

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Ja, absolut! Finns inget underbarare

Har du fått några bristningar?
Ja, dom dök upp efter förlossningen!

Var du nervös inför förlossningen?
Nej, verkligen inte! Finns inget o vara nervös över.

Hade du några cravings?
Ja! Mat, och apelsin.

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
7 veckortror jag!

Hur mycket gick du upp i vikt?
20 kg på bara magen! ;)

Hur länge ammade du?
Jag ammar honom fortfarande, han är ju bara 3 månader!

Vem är barnet mest lik?
Vi har fått höra att han är mest lik Linus (en kopia tycker jag) .. Vissa tycker han är dunderlik mig :)

Vad är det bästa med att ha barn?
Finns inget som inte är bra!

Vad är det sämsta med att ha barn?
Man oroar sig för precis allt.. Även om man vet att fallet inte är så illa!

Är ditt barn döpt?
Nej, men han ska snart döpas.

Hur gammal är barnet nu?
3 månader (lite mer)

Jag tror jag får ta Filip nu, han ligger här bredvid mig o gnäller, skriver mer sen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0