- God dag

Idag fick vi besök av Susanna påmorgonen, och hon åkte kanske runt 13 tiden. Jag har tagit mig en promenad! De va grymt skönt. De blir nog faktiskt en ikväll också. Så skönt när luften är så frisk!
Susanna & Andreas har köpt en julklapp till Filip. Undra så vad de kan vara! Tur att Filip inte vet om de, han hade väl blivit galet nyfiken att få veta att någon köpt en julklapp till honom 2 månader innan jul! De hade iallafall jag blivit, och jag är nyfiken på vad de är :D . (Tur att han inte fattar ändå :D)

Jag och Linus hade tänkt ta oss till Fjällen i Januari eller något sånt, Susanna & Andreas va också sugna, så nu verkar de som att vi drar dit ihop. Mysigt!
Vi hade väl tänkt boka nu så snart som möjligt då priserna är mycket bättre.. Vi får se vart de leder. Vi är ju kräsna också, vill inte bo i en lägenhetsstuga, utan en egen liten stuga, och de måste vara Bastu och camin ;D hahha ..
Sen kom vi även fram till att varken jag eller Sussie ska åka skidor, så där blir de ju ännu lite billigare då vi slipper lägga ut pengar på o hyra de, vi ska bara strosa egentligen, mysa med Filip o åka pulka med honom :)

Igår hade vi besök av Jessica, mysigt! trots dagens omständigheter, älskar dig!
Sen kom Emil och då slängde vi ihop en kladdkaka, som plötsligt tog slut, sen åkte dom, vi alla blev heskt mätta och trötta ! :D

Så när dom åkt så ropade duschen på mig, sen sängen där efter! Skönt...

Jag fick hem en liten bok om barnmat häromdagen. Jag har alltid vart emot barnmat, men nu är jag nog 50-50 tror jag! Inget fel på barnmat, för i de så finns allting som barnet måste få i sig, och INGET annat, de är inte massa skit i dom .. Faktiskt! Inte dom som jag har iallafall, så de beror tydligen på vad man köper!
Gör man egen mat så måste man verkligen få i allt som barnet måste få i sig, fetterna, vitaminerna o allt de där! Så skärpning, barnmat har fördelar! Men tur att alla tycker olika ..
Dom skulle ju knappast göra mat som inte "är bra" för barn, de låter ju bara helt korkat!

Detta är min åsikt. Så som jag tycker och VET att de är. Men som sagt, ni som ska laga egen mat, tänk på att få i så mycket fett oså som barnet behöver, och se även till att de inte är salt i maten då de förstör njurarna på barnet!

Nu låter jag som en jävla morsa till alla barn, men så trött på att folk "trycker ner" på barnmat då dom tydligen egentligen inte vet vad dom snackar om! Och jag menar ingen speciell, utan nu är de så många som helt plötsligt är emot det! :)


Kommentarer
Postat av: Leijne

Nu svarar jag lite dubbelt här. :). Men jag läste detta inlägget efter.



Jag tycker det är fantastiskt att det finns alternativ, och som du skriver, så finns det allt som barnen behöver anpassat för ålder mm.



Men i mitt fall, jag kan inte svara för alla, så är saltet och fetterna inga problem. Salta maten kan vi göra efter, när den åkt på tallriken. Men jag tänkte köra på storkok och frysa in. Och tillsätta fettet efteråt :).

För mig har det alltid vart självkart att laga maten själv. Sämre eller bättre spelar inte så stor roll. För mig känns det bra :)

2010-10-13 @ 15:01:14
URL: http://leijne.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0