- Vart är min bebis?

Jag undrar faktiskt vart min bebis tagit vägen, eller för tillfället ligger han i hallen i sin vagn o sover. Men vart har den LILLA personen tagit vägen? Han är ju så förbannat stor nu, och mindre lär han ju inte bli. Åh nej, han blir bara större den lilla rackarn!

Jag var inne på att använda liggdelen i vagnen i vinter, men jag kan nog bara inse, han kan faktiskt ha sittdelen. O de är på tiden att han börjar använda den nu. Sant! Idag byttes liggdelen ut mot sittdelen. Han tyckte om den. De blir ju såklart roligare för honom när han kan sitta upp o kolla på allt runt omkring. Även om han är en bebis som älskar o ligga i sin vagn! ah,men vill han ligga ner så är de ju inte svårare än o lägga honom ner. Sant!
Som sagt, han är en stor pojk nu. Han fick ju faktisk en tand igår. Lilla gubben!
Då är de väl inte konstigt att han vart lite gnällig oså de sista.
Jag kan inte förstå, han blir ju så förbannat stor. tänk, om 6 månader är han 1 år. Ett helt förbannat år. Min pojk!

Jag har också tänkt att jag ska börja med gröt till honom, morgon och kväll. Får börja vänja honom med smaker nu. Varför ska jag vänta?! Men de är vad de blir ett tag framöver, gröt morgon och kväll, eller kanske bara en gång per dag först. För jag ska fortsätta att amma imellan dom målen. För amma, de finns ju inget bättre! De är verkligen min och Filips tid tillsamman. Och jag bara älskar den tiden!

Men som sagt, och som ni säkert förstått av detta inlägg. Filip är en stor bebis nu. Han har en mamma som inte riktigt vill inse de bara! Men de är liksom dags för henne o göra de nu!

idag är de föräldrarträff på BVC, vi hoppar över de idag faktiskt.
Ja, så får det bli!

Kommentarer
Postat av: Anna & Melody

Vad sknt med en sådan snabb förlossning!

Jag ser verkligen fram emot nästa förlossning jag med. Ser inte fram emot graviditeten riktigt dock...eller jo, men med blandade känslor. Min förra graviditet var inte så rolig :(



Vi har också börjat med gröt...och det går väl sådär... Melly är inte helt förtjust i gröten kan jag säga. Men jag ska prova att mosa i lite banan få se om den blir lite godare då kanske?

Ja visst går tiden fort... Den lilla bebisen börjar bli stor :)

Hoppas ni får en bra kväll.

Kram

2010-10-04 @ 18:49:49
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0